Laden...

Hoe het Spaanse publiek te bereiken

Inhoudsopgave:

Alvorens voor Spaanse autochtonen, de zogenaamde Hispanics, te kunnen schrijven is het belangrijk om als copywriter de waarden en normen, tradities en de cultuur van de zogenaamde Latino te kennen. Het zijn zachtaardige mensen, sociaal en verstandig. De Spanish copywriter kan je daar alles over vertellen.

 

Hier volgen 6 tips die je kunt gebruiken bij het schrijven voor Hispanic lezers:

 

Schrijf ‘In cultuur’

 

Onderzoek onder Latino’s wees uit dat het belangrijk is dat de inhoud van een website cultureel relevant is wanneer ze informatie over een aankoop verzamelen. Met andere woorden kun je niet met het Latino-publiek praten zoals met de algemene markt. Volgens Emily McLintock, creatieve directeur bij TED betekent ‘in cultuur’ niet ‘in taal’. Je kunt de taal niet gebruiken zonder culturele elementen erbij te halen.

 

Houd rekening met de verschillen onder Spaanssprekende landen

 

Niet omdat de Verenigde Staten van Amerika alle Spaanse autochtonen scheert onder één kam, betekent het dat je stuk elke Spaanse lezers kan aanspreken. Zoals met alle mensen, zijn er talloze verschillen binnen de Latino-gemeenschap, en je zult niet voor iedereen hetzelfde kunnen schrijven. Twee van de grootste verschillen zijn generatie – de verschillen tussen immigranten en tweede en derde generatie Latino’s – en nationale afkomst. De achtergrond van een Peruaan zal heel anders zijn dan die van een Puerto Ricaanse. De zogenaamde “oude wereld” hecht waarde aan familie, geloof, nederigheid, hard werken, vindingrijkheid en eer, en hun “nieuwe generatie markt” waardeert, rijkdom, ego, consumentisme en individualisme. Hierbij zal dan belangrijk zijn dat je nagaat voor wie je schrijft.

 

Ken de feestelijkheden

Ga de evenementen na, vieringen en tradities, die belangrijk zijn voor Latino’s, zodat je weet wat je schrijft en schrijf en promoot vervolgens eromheen. Het websiteverkeer en sociale betrokkenheid nemen toe rond vieringen zoals Mexicaanse Onafhankelijkheidsdag.

Doe vooraf je onderzoek

Het is voor de hand liggend dat je eerst onderzoek doet alvorens je gaat schrijven. Het is verrassend hoe weinig Latino-smaak er is bij veel van de ‘marketingcopywriting’, gericht op Latinos. Spaanse woorden, namen en landen worden verkeerd uitgesproken of ze promoten aanstootgevende stereotypen.

Om dit te voorkomen, moet je je beoogd publiek leren kennen. Ontdek wie ze zijn, waar ze hun tijd doorbrengen, welke platforms ze leuk vinden en waarover ze lezen, bekijken, luisteren en volgen. Omdat advertenties, die aspecten van de Spaanse cultuur bevatten, bijna 100 procent de aandacht trekken van het Spaanse publiek.

Maak jouw stuk aantrekkelijk met Spaanse Jargon en Idiomen

Eén van de eenvoudigste manieren om content die aantrekkelijk is voor Latino’s te presenteren, is om je stuk met Spaanse straattaal te peppen. Spaans is vertrouwd, comfortabel en aantrekkelijk – dit is alles wat je verlangt van je copywriting.

Echter, je moet het goed doen. Niets zet Spaanse consumenten sneller af van een merk dan het misbruiken van jargon of het toepassen van idiomen die niet passen. Neem vooral de tijd, niet alleen om rond te vragen of je Spaanse woorden goed zijn gespeld. Het kan ook wat helpen om te zien of ze logisch zijn in de context waarin je ze gebruikt.

Wees niet bang om politiek te zijn

Latino’s relativeren milieu-, sociale en politieke kwesties heel zwaar, gezien het feit dat ze het middelpunt vormen van hot-button-kwesties zoals immigratie. Het zal dan goed zijn om bepaalde type inhoud te voorzien van ondersteuning voor bepaalde oorzaken en problemen.

 

Tags:

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

In een wereld waarin online zichtbaarheid essentieel is, zoeken steeds meer ondernemers naar effectieve, maar betaalbare manieren om hun merk of product onder de aandacht

Buitenreclame in Nederland evolueert snel en digitale videoscreens spelen daarin een hoofdrol. Deze moderne vorm van outdoor media trekt de aandacht met bewegend beeld en

Sterke teksten zijn onmisbaar. Ze zorgen ervoor dat je website bezoekers vasthoudt, je social media posts wél gelezen worden en je klanten direct snappen wat

Welkom bij ons artikel over Brand Awareness, Als je als bedrijf blijvend wilt groeien en een goede reputatie wilt hebben, dan is brand awareness van

Een SEO specialist mkb verbetert de online zichtbaarheid van kleine en middelgrote ondernemingen door zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit proces richt zich op het verbeteren van de

Contentmarketing is een essentieel onderdeel geworden van de marketingstrategie van bijna elk bedrijf dat online aanwezig is. Het produceren van hoogwaardige en relevante content kan

Een van de meest effectieve manieren om je producten of diensten te promoten en de verkoop te stimuleren, is door middel van videocontent. Of je

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is het cruciaal om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technieken. Als je

Laat een nieuwe huisstijl en een nieuw logo ontwikkelen met veel zorg bij Van de Polder. Dit bedrijf staat voor je klaar om de merkidentiteit

Tegenwoordig zijn er veel meer manieren voor het vinden van potentiële klanten voor jouw bedrijf dan jaren geleden. Vroeger moest je het vooral hebben van

Wanneer u een huisstijl wilt laten ontwerpen, gaat u naar specialisten uit de omgeving van Rotterdam. Door hen in te schakelen vergroot u de kenbaarheid

Wilt u een spandoek bestellen, al dan niet op maat, of wenst u een spandoekframe te kopen? Dan kunt u zeker terecht bij SpandoekDiscounter.nl, dé

Wilt u promotiemateriaal met uw eigen logo laten bedrukken? Of wilt u als particulier een ontwerp op diverse voorwerpen laten drukken? Voor beide gevallen kunt

Jouw organisatie kan profiteren van een sales training, en ik zal je vertellen waarom. De wereld om ons heen verandert constant, in een nog nooit

Een goede investering in gevelreclame in de regio Rotterdam zal u zeker geen windeieren leggen. Potentiële klanten krijgen immers een uitstekende eerste indruk van uw

Als je een eigenbedrijf start of hebt, dan wil je natuurlijk dat jouw klanten je makkelijk kunnen vinden. Maar hoe zorg je nou dat je

Als schrijver kun je soms nog wel eens iets te enthousiast te werk gaan. Het boeken drukken is succesvol verlopen, maar je hebt misschien iets

Een SEO copywriter verstaat de kunst om webteksten te schrijven die in potentie hoog ranken in Google. Daarvoor gebruikt hij of zij technieken in de