Wistjij
Bedrijven

Goedkoop is soms duurkoop

Een borstvergroting is een chirurgische ingreep die steeds populairder wordt. Dit komt omdat de prijzen van een dergelijke ingreep bijvoorbeeld enorm gedaald zijn, maar komt bijvoorbeeld ook doordat er steeds meer aanbod is en men het bovendien steeds normaler vind om een dergelijke ingreep te laten doen. Voorheen heerste er een groot taboe op, terwijl dit tegenwoordig niet meer het geval is.

Doordat het een populaire ingreep is komen er steeds meer organisaties en individuen die een dergelijke ingreep uitvoeren: er ontstaat concurrentie in deze sector. Dit hoeft uiteraard niet slecht te zijn: in de meeste gevallen leidt concurrentie immers tot een beter eindproduct (of service) voor de consument: de kwaliteit neemt toe omdat de verschillende aanbieders zich willen onderscheiden. Ook dalen de prijzen hierdoor, want de aanbieders kunnen immers niet hun prijzen hoog houden terwijl hun grote concurrent zijn prijzen juist verlaagt.

Dit klinkt allemaal heel positief en in de meeste gevallen is het dat ook. Maar dat wil niet zeggen dat je niet moet opletten op het moment dat je hebt besloten om een borstvergroting te willen uitvoeren. Een borstvergroting aanbieding wil namelijk niet altijd zeggen dat je er goedkoper of beter vanaf komt: de kwaliteit van de ingreep of de gebruikte implantaten kan immers lager zijn dan bij een duurdere ingreep, waardoor je een verhoogd risico loopt dat het in de toekomst mis zal gaan. Ook kan de aanbiedingsprijs laag lijken doordat andere kosten, van bijvoorbeeld nazorg, niet zijn inbegrepen, waardoor je naderhand toch diep in de buidel moet tasten.

Gelukkig is dit lang niet in alle gevallen zo: bij bekende en erkende organisaties zoals faceland.nl kan je er zeker vanuit gaan dat de kwaliteit gewaarborgd is en dat de lage prijzen geen onaangename verassingen verbergen. Want goedkoop is soms duurkoop, maar dat is zeker niet in alle gevallen zo!

Goedkoop is soms duurkoop