Wistjij
Image default
Bedrijven

Hoe blijf ik als bedrijf het hele jaar in beeld?

Bijna alle bedrijven hebben marketing nodig om succesvol te blijven. Een marketingstrategie zorgt ervoor dat klanten aan je blijven denken en mogelijk naar je terugkeren wanneer ze je product of dienst nodig hebben. Het succesvol opstellen en uitvoeren van een marketingstrategie is echter niet zo eenvoudig als je op voorhand misschien zou denken. Het gaat verder dan een paar simpele advertenties runnen. Je moet je potentiële klanten namelijk niet alleen herinneren dat je er bent, je moet ze ook blijven voeden met waarde. De concurrentie is immers moordend. Ben jij verantwoordelijk voor de marketing van je bedrijf en herken jij dit? Dan kan dit artikel behoorlijk interessant voor je zijn. Je ontdekt hierin namelijk 3 tips om als bedrijf het hele jaar door in beeld te blijven. De kosten van deze methodes zijn bovendien beperkt. Met een oneindig budget kan iedereen namelijk het hele jaar zichtbaar blijven.

Maar gebruik van een e-maillijst

De eerste tip die je bedrijf gaat helpen om het hele jaar in beeld te blijven, is het gebruik maken van een e-maillijst. Dit heeft twee cruciale voordelen. Ten eerste kun je gratis zoveel e-mails sturen als je wil. Je hoeft dus geen advertentiekosten meer te betalen zodra je potentiële klant eenmaal op je e-maillijst staat. Hierdoor kun je makkelijk top-of-mind blijven. Het tweede grote voordeel van een e-maillijst, is het feit dat je hiermee waarde kunt geven. Het is namelijk sterk aan te raden om er niet alleen naar te streven om zichtbaar te zijn voor je publiek, maar om ze ook te voeden met waardevolle content.

Een social media contentstrategie

Ten tweede kun je er ook voor kiezen om een social media contentstrategie toe te passen. Dit heeft dezelfde voordelen als een e-maillijst. Zodra hij of zij je eenmaal volgt, kun je je potentiële klant namelijk gratis voorzien van zo veel content als je maar wil. Bovendien kun je deze content waardevol maken waardoor je je potentiële klant voedt en betrokken houdt. Het nadeel van een social media contentstrategie ten opzicht van een e-maillijst, is het feit dat de concurrentie op social media moordend is. Het is dus moeilijker om de aandacht te pakken en te behouden.

Kalenders met logo drukken

Tot slot is het ook een optie om kalenders met logo te gaan drukken. Hiermee integreer je je bedrijfslogo niet op het beeldscherm, maar in het fysieke huis van de potentiële klant. Iedere keer wanneer hij of zij dan naar de kalender kijkt, wordt hij of zij bewust of onbewust herinnerd aan je bedrijf. Dit is natuurlijk een ideale situatie voor jou. Maar hoe maak je zo een kalenders met logo? Er bestaan drukkerijen die gespecialiseerd zijn in kalender drukkerij. Zij zullen je daar graag bij helpen. Bovendien biedt een kalender drukkerij vaak verschillende soorten kalenders aan. Het is zeker aan te raden om na te gaan of kalender marketing iets voor je is. Zodra een kalender eenmaal in iemands huis hangt, heeft dat voor je bedrijf grote voordelen.