Afvallen kan op meerdere manieren gebeuren en voor iedereen werkt iets anders. Wel zijn er echter een aantal zaken die moeten gebeuren om af te kunnen vallen, zoals het caloriebehoefte tijden het afvallen. Er worden hier en daar verschillende cijfers genoemd waar je je aan moet houden tijdens het afvallen. Veel daarvan zijn echter fout en zal je altijd 200-300 kcal onder je dagelijkse behoeften moeten zitten om veilig en verantwoord af te kunnen vallen. Als je daaronder gaat zitten dan moet dit altijd onder goede begeleiding gebeuren anders is dit heel ongezond voor je en kan je zelfs in het ziekenhuis belanden omdat je lichaam niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Als je opzoek bent naar een aantal tips om af te vallen dan kan je gerust verder lezen.

Calorie Planner

Door dagelijks je calorieën bij te houden kan je goed in beeld krijgen wat je nou allemaal binnen krijgt. Krijg je op een dag teveel dan weet je dat je voor de volgende dag moet minderen. Als je de volgende dag wel goed zit dan kan je dit natuurlijk voortzetten. Hetzelfde geldt als je te weinig calorieën binnen krijgt, hier kan je ook aanpassingen in maken en dan kan je de volgende dag gerust iets meer eten. 

Structuur

Ook door een duidelijke structuur aan te houden in je dieet kan je makkelijk afvallen. Door een lange tijd je dieet te volgen kan dit motiverend werken waardoor je het alleen maar langer vol wilt houden. Als je namelijk voor een korte tijd je dieet volgt en daarna niet meer en aankomt, en dit minimaal 2x gebeurd in een hele korte periode zal dit juist niet motiverend werken. Je zal dan denken dat het afvallen niet werkt en je geeft op. Hou dus goed vol aan je dieet en uiteindelijk kom je er heus wel.