Inbound callcenter, mis geen enkel gesprek meer met je klant.

Er zit verschil tussen een callcenter die belt om je producten aan te smeren of een inbound callcenter. Bij een inbound callcenter word je niet gebeld maar zitten er telefonistes die juist de telefoon opnemen als jij hun belt. Het is eigenlijk de omgekeerde wereld van een callcenter.

Daar is ze weer die vriendelijke vrouw van webshop Plekzat denk je, maar het tegendeel is waar. De vrouw die je aan de lijn hebt is eigenlijk helemaal geen medewerker van Plekzat, maar is een telefoniste van een telefoonservice. Als ondernemer kun je een inbound callcenter inschakelen die de telefoon opneemt als jij daar even geen tijd voor hebt. Er wordt dan een telefoniste gekoppeld aan je bedrijf die altijd de telefoon zal opnemen voor je. Doordat je altijd dezelfde telefoniste gekoppeld heb, krijgen de klanten een vertouwde stem aan de telefoon. Na ieder gesprek ontvang je een kort verslag, waarin staat wat er besproken is. Op basis van dit verslag kun je op elk gewenst moment de klant terug bellen en weet je de reden waarom er gebeld is.

Flexibiliteit is mogelijk bij een telefoonservice, als er een drukke periode aankomt, kun je dit gemakkelijk aangeven, omdat je vrijwel in direct contact staat met je eigen telefoniste. Je kan zelfs in overleg ervoor zorgen dat je eigen agenda wordt beheert of dat er afspraken worden gemaakt in je eigen systeem door het inbound callcenter. Ook is het mogelijk dat de klanten voor je terug gemaild worden, omdat je hier zelf geen tijd voor hebt. Met een inbound callcenter kun je je als ondernemer concentreren op andere zaken dan telefoonafhandeling of het inplannen van agenda-items. Het bied comfort, rust en efficiëntie. De klanten geef je een professionele uitstraling mee en je geeft het gevoel af dat je altijd voor ze klaar staat. Met een eigen telefoniste in dienst van een telefoonservice heb je geen gemiste oproepen meer.

Inbound callcenter, mis geen enkel gesprek meer met je klant.


TOP