Tijdens de pandemie maakte de e-commerce-industrie een enorme sprong voorwaarts. De groeitrend zal zich in de toekomst voortzetten. Merken moeten begrijpen dat ze nu relaties moeten opbouwen, betrokken moeten zijn en op een relevante manier moeten reageren op een totaal andere consument – die zijn geld en tijd online besteedt. Om dit te doen, moeten bedrijven hun marketingstrategieën aanzienlijk herzien. Bijvoorbeeld:

Stimuleer meningen. Betaald zoeken en plaatsen van relevant materiaal worden uitstekende promotiekanalen. In de vroege dagen van de pandemie werd Budweiser bijvoorbeeld beroemd om zijn video’s die laten zien dat hij zich inzet om zorgverleners te helpen. Native, aan de andere kant, is een voorbeeld van een klein merk dat veel gebruik maakte van betaalde zoekresultaten en sociale media, en klantrecensies op hun website plaatste om nieuw publiek aan te trekken.

Bouw merkliefde op. Merken moeten prioriteit geven aan promotie op sociale media. Bedrijven die emotioneel contact willen maken met consumenten, moeten een boeiend verhaal maken over de doelstellingen en waarden van hun merk. De bagagetassenmaker Away stelde het publiek bijvoorbeeld in staat om zich diep in reizen onder te dompelen met door gebruikers gegenereerde inhoud op hun sociale mediapagina’s.

Moedig consumenten aan om het merk te promoten. Vestig de aandacht op uw verkooppagina’s. Laat de koper een recensie achterlaten of laat het product in actie zien.

Experts beschouwen videomarketing als de belangrijkste digitale marketingtrend in 2020, 96% van de gebruikers geeft de voorkeur aan videocontent om hun problemen op te lossen.

RingDNA heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd over de toekomst van verkoop- en marketingonderzoek op basis van een enquête onder 1050 respondenten van B2B-bedrijven, voornamelijk in verkoop en marketing. Het rapport ging onder meer in op de impact van kunstmatige intelligentie op deze industrieën.

Zo heeft de introductie van AI in het bedrijfsleven volgens experts bijvoorbeeld grote voordelen. Namelijk:

  • De prestaties en uitvoering van Playbook verbeteren (29,73%)
  • Kostenbesparing (12,16%)
  • Operationele efficiëntie (33,78%)
  • Optimalisatie van werkprocessen (8,11%)
  • Schaalbaar zonder personeelsbestand (16,22%)

Uiteraard vereist de huidige situatie betere verkoopprestaties, en moderne technologie is een van de belangrijkste aanjagers van verandering. Hoewel de COVID-19-pandemie veel verkoop- en marketingteams aanzienlijk heeft getroffen, heeft de overgrote meerderheid hun strategieën met succes kunnen implementeren. Bedrijven hebben hun online niche gevonden en de meest vooruitstrevende teams hebben zich tot AI-kracht gewend om toekomstige groei te maximaliseren.

Hoe u uw marketing uitrolt tijdens een crisis

Een crisis is een tijd waarin budgetten worden verlaagd, evenementen worden geannuleerd en reclamecampagnes worden onderbroken. Maar met het juiste gedrag kunt u de positie van uw bedrijf versterken. Uw marketingtactieken moeten flexibel zijn en zich snel kunnen aanpassen aan de gebeurtenissen om u heen. Tel je geld. Elke actie moet worden beoordeeld in termen van rendement op investering (ROI). Digitaliseer, communiceer met klanten, het is erg belangrijk om precies te weten wat en wanneer uw consument nodig heeft.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/


Tagged with