Een radicaal nieuwe wereld van contentmarketing

Tijdens de pandemie maakte de e-commerce-industrie een enorme sprong voorwaarts. De groeitrend zal zich in de toekomst voortzetten. Merken moeten begrijpen dat ze nu relaties moeten opbouwen, betrokken moeten zijn en op een relevante manier moeten reageren op een totaal andere consument – die zijn geld en tijd online besteedt. Om dit te doen, moeten bedrijven hun marketingstrategieën aanzienlijk herzien. Bijvoorbeeld:

Stimuleer meningen. Betaald zoeken en plaatsen van relevant materiaal worden uitstekende promotiekanalen. In de vroege dagen van de pandemie werd Budweiser bijvoorbeeld beroemd om zijn video’s die laten zien dat hij zich inzet om zorgverleners te helpen. Native, aan de andere kant, is een voorbeeld van een klein merk dat veel gebruik maakte van betaalde zoekresultaten en sociale media, en klantrecensies op hun website plaatste om nieuw publiek aan te trekken.

Bouw merkliefde op. Merken moeten prioriteit geven aan promotie op sociale media. Bedrijven die emotioneel contact willen maken met consumenten, moeten een boeiend verhaal maken over de doelstellingen en waarden van hun merk. De bagagetassenmaker Away stelde het publiek bijvoorbeeld in staat om zich diep in reizen onder te dompelen met door gebruikers gegenereerde inhoud op hun sociale mediapagina’s.

Moedig consumenten aan om het merk te promoten. Vestig de aandacht op uw verkooppagina’s. Laat de koper een recensie achterlaten of laat het product in actie zien.

Experts beschouwen videomarketing als de belangrijkste digitale marketingtrend in 2020, 96% van de gebruikers geeft de voorkeur aan videocontent om hun problemen op te lossen.

RingDNA heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd over de toekomst van verkoop- en marketingonderzoek op basis van een enquête onder 1050 respondenten van B2B-bedrijven, voornamelijk in verkoop en marketing. Het rapport ging onder meer in op de impact van kunstmatige intelligentie op deze industrieën.

Zo heeft de introductie van AI in het bedrijfsleven volgens experts bijvoorbeeld grote voordelen. Namelijk:

  • De prestaties en uitvoering van Playbook verbeteren (29,73%)
  • Kostenbesparing (12,16%)
  • Operationele efficiëntie (33,78%)
  • Optimalisatie van werkprocessen (8,11%)
  • Schaalbaar zonder personeelsbestand (16,22%)

Uiteraard vereist de huidige situatie betere verkoopprestaties, en moderne technologie is een van de belangrijkste aanjagers van verandering. Hoewel de COVID-19-pandemie veel verkoop- en marketingteams aanzienlijk heeft getroffen, heeft de overgrote meerderheid hun strategieën met succes kunnen implementeren. Bedrijven hebben hun online niche gevonden en de meest vooruitstrevende teams hebben zich tot AI-kracht gewend om toekomstige groei te maximaliseren.

Hoe u uw marketing uitrolt tijdens een crisis

Een crisis is een tijd waarin budgetten worden verlaagd, evenementen worden geannuleerd en reclamecampagnes worden onderbroken. Maar met het juiste gedrag kunt u de positie van uw bedrijf versterken. Uw marketingtactieken moeten flexibel zijn en zich snel kunnen aanpassen aan de gebeurtenissen om u heen. Tel je geld. Elke actie moet worden beoordeeld in termen van rendement op investering (ROI). Digitaliseer, communiceer met klanten, het is erg belangrijk om precies te weten wat en wanneer uw consument nodig heeft.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/


Tagged with
Wistjij

SEO diensten gezocht?

Welke SEO diensten zijn er? 

Jij wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers op je website. Door SEO diensten uit te besteden aan een professioneel SEO bureau uit Amsterdam bijvoorbeeld kun je daar een goede stap in zetten. Je hebt een mooie website, een goed aanbod, maar het verkeer blijft achter op je verwachtingen. Een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers op je website te krijgen is door deze te optimaliseren voor Google zodat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt. Hierdoor klikken er meer mensen op jouw website en dit kan je weer meer omzet opleveren. SEO is een expertise en niet iets wat je er zomaar even bij doet. Welke SEO diensten zijn er? 

Linkbuilding

Online zijn er talloze pagina’s met goede content. Hoe goed jouw content ook is, alleen door middel van linkbuilding laat je Google zien dat gebruikers het er over eens zijn dat jouw content de meeste waarde biedt. Ook helpt linkbuilding de zoekmachines om je pagina’s te vinden en deze op te nemen in de indexen. Waardevolle links van echte websites zorgen zelf ook voor verkeer en bezoekers én gaan gepaard met naamsbekendheid. Zo breng je jouw merk onder de aandacht bij potentiële klanten. 

Copywriting

Je wilt jouw website natuurlijk vullen met waardevolle content voor jouw bezoekers. Met goede copy krijg je niet alleen een hogere positie in de zoekmachines en grijp je de aandacht van de bezoeker, maar ook converteert goede copy optimaal waardoor je jouw omzet ziet stijgen. Copywriting zorgt ervoor dat jij verkoopt.

Laadtijden verbeteren

Als jouw website te langzaam laad ben je die bezoekers zo weer kwijt. Mensen verwachten eenmaal direct resultaat en klikken net zo makkelijk weg van jouw website om de site van jouw concurrent te bezoeken. Laadtijden verbeteren is een technisch onderdeel van SEO en de laadtijd van je website is ook een belangrijke ranking factor voor Google. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen verschillende apparaten maar de positie wordt bepaald op basis van de mobiele versie je website. Presteert je website slecht op mobile? Dan heeft dat dus gevolgen voor alle posities, ook bij de zoekopdrachten die worden uitgevoerd vanaf desktop en laptops.



Tagged with
Wistjij

Is er een gouden regel om meer websitebezoekers te genereren?

Wat is de beste manier om meer websitebezoekers te genereren?

De vraag die bij vele ondernemers luidt is: hoe krijg ik meer websitebezoekers? Deze ondernemers hebben tijd en moeite gestoken in het opbouwen van een plek waar zij zichzelf kunnen profileren. Ze vertellen wie ze zijn, wat ze doen en het allerbelangrijkste: wat de klant aan hun producten of diensten heeft. Maar dat heeft allemaal weinig effect als slechts een handje vol mensen per maand de website weet te vinden. Dat moet beter, vinden vele ondernemers. Maar hoe krijg je meer websitebezoekers? Er is niet één beste manier die voor elke website werkt. Het is afhankelijk van de doelgroep van de ondernemer. Waar bevindt die zich? Hoe zijn de mensen in die doelgroep te bereiken? En op welke manier dienen zij wel of niet te worden aangesproken? Al deze factoren zijn van invloed op hoe een website gevonden wordt. Een doelgroeponderzoek is dus belangrijk. Ook adverteren speelt een immense rol.

Via social media werken aan je naamsbekendheid

Ondernemers zoeken hun heil vaak in social media. Dit hoeft niet voor elke partij een garantie voor succes te zijn. Misschien zit hun doelgroep helemaal niet veel op deze online platformen. Of wellicht zitten zij er wel, maar boort de ondernemer het verkeerde kanaal aan. Als je samenwerkt met een marketingexpert zal blijken of social media ook leeft onder jouw doelgroep. Is dit het geval? Dan is dit een prachtige kans om te werken aan je naamsbekendheid. Je kunt dan gaan adverteren. Op de meeste kanalen kun je instellen wat het gewenste doel is van deze advertenties. Bijvoorbeeld het tonen van je advertentie aan zoveel mogelijk mensen. Of aan een zo specifiek mogelijke doelgroep. Bewandel je hier de juiste paden? Dan zullen mensen jouw bedrijf via social media ontdekken en je website bezoeken.

Met behulp van de grootste zoekmachine op dit moment

Ook kun je meer websitebezoekers genereren door gebruik te maken van Google. Zowel met zoekmachineoptimalisatie als met adverteren in de zoekmachine trek jij nieuwe mensen naar het online fundament van je business. Beiden hebben een andere insteek. Zo is de optimalisatie gratis, maar moet je daar wel veel tijd in steken. Het adverteren is niet gratis, maar is dan weer relatief makkelijk uit te voeren. Het is wel zaak dat je van tevoren een beroep doet op je marketingstrategie. Hierin staat meer informatie over jouw doelgroep en hoe je deze moet bereiken. Ook hier geldt: hoe specifieker jij hen helpt met hun problemen of wensen, hoe sneller zij geïnteresseerd zijn om naar je website te gaan.

Schakel de specialist in

Niet iedere ondernemer heeft evenveel tijd om deze taken allemaal zelf uit te voeren. En ook niet elk bedrijf beschikt over een apart marketingteam binnenshuis. Een specialist inschakelen is voor die partijen een slimme keuze. Zo krijgen zij het gewenste resultaat terwijl zij zelf tijd overhouden die ze kunnen gebruiken voor hun business. Stel na goed overleg een plan of strategie op met de partij waarmee je gaat samenwerken. Zo zorgen jullie samen voor meer websitebezoekers.

https://www.omcbase.nl/meer-websitebezoekers/


Tagged with