Een bedrijfsverhuizing vergt een grondige voorbereiding. Om u tijd en stress te besparen, helpt Keurmerkverhuizer, verhuisbedrijf Rotterdam, u met behulp van de volgende checklist. We hebben deze lijst verdeelt in de volgende vier onderdelen: 

  1. Zoek een geschikte bedrijfsruimte
  2. Bereidt de nieuwe bedrijfsruimte voor
  3. Tijdens de bedrijfsverhuizing
  4. Na de bedrijfsverhuizing

Zoek een geschikte bedrijfsruimte

De eerste stap is de zoektocht naar een bedrijfsruimte die voldoet aan uw noden. Denk hierbij aan de bereikbaarheid van het pand en de parkeerruimte, of aan de aanwezigheid van een receptie, bureauruimtes, vergaderruimtes en een keuken. Tijdens het eerste bezoek stelt u een inventarisatie op met de locatie van de stopcontacten, de aanwezigheid van airco en zonwering, de beveiliging en de brandbeveiliging, de locatie van de centrale verwarming en de aanwezigheid van een pantry en een koelkast in de keuken. Daarnaast onderzoekt u of verbouwingen aan het pand of grote aanpassingen aan de elektrische installaties nodig zijn. U onderhandelt de huurprijs per maand en legt een betalingstermijn vast, bijvoorbeeld maandelijks of driemaandelijks. Bovendien controleert u de extra kosten, zoals servicekosten, en de huurvoorwaarden, zoals de huurtermijn, de verlengingstermijn en de opzegtermijn. Daarnaast stelt u een projectcoördinator op die alvast de verhuizing voorbereidt. 

Bereidt de nieuwe bedrijfsruimte voor

De tweede stap is het voorbereiden van de bedrijfsruimte door het opstellen van een ruimtelijke indeling van het pand en het doorvoeren van aanpassingen. Geef elke kamer een functie, bijvoorbeeld kantoorruimte, vergaderruimte, keuken, kantine en opslagruimte. Daarna stelt u voor elke kamer een lijst op van de vereiste aanpassingen. Voorbeelden hiervan zijn de aanleg van extra stopcontacten, een telefoonaansluiting of een intercomaansluiting en het aanpassen van verlichting, toevoegen van raambekleding en het vervangen van vloerbekleding. Daarnaast legt u de inrichting vast en koopt u eventueel nieuwe spullen, zoals bureau’s, printers, telefoons en kasten. 

Tijdens de bedrijfsverhuizing

De derde stap is het opzeggen van de huurovereenkomst van het huidige pand en het uitvoeren van de verhuizing, onder leiding van de projectcoördinator. De projectcoördinator stelt een draaiboek op dat in chronologische volgorde de verhuis beschrijft en contacteert ons, verhuisbedrijf Rotterdam, voor het maken van afspraken. Het draaiboek legt voor elke afdeling enkele dagen vast voor het inpakken van alle spullen, geeft inpakinstructies zoals het coderen van de verhuisdozen, en vermeldt wie hiervoor verantwoordelijk is. Voor de demontage van het meubilair kan u van ons vakkundige ondersteuning aanvragen. Daarnaast leggen we samen met u een verhuisdatum vast voor elke afdeling. U organiseert voor het personeel een rondleiding in het nieuw pand en contacteert de buren van het nieuwe en het oude gebouw van de verhuizing. Vervolgens haalt ons bedrijf alle verhuisdozen bij u op en leveren wij dit bij het nieuwe bedrijfsgebouw. 

Na de bedrijfsverhuizing

Op aanvraag helpt Keurmerkverhuizer Rotterdam u bij de montage van het meubilair, zodat u optimaal kan starten op uw nieuwe locatie. Neem nu contact met ons op voor bijkomende vragen of een prijsindicatie via het contactformulier op www.keurmerkverhuizer.nl/contact/ of telefonisch op het nummer 010 – 751 1414.

Checklist voor een bedrijfsverhuizing